…………………………………………………………………Я отрываюсь от окна, бреду, шатаясь, по комнате; влипаю в зеркало,смотрю на себя с омерзением -- еще одна вечность. Наконец, избавился от своего изображения, валюсь на постель. Гляжу в потолок -- хорошо бы заснуть.
Спокойно. Спокойно. Вот я уже не чувствую, как скользит, задевая меня,время. На потолке я вижу картинки. Сначала круги света, потом кресты. Все это порхает. А вот и новая картинка -- на сей раз в глубине моих закрытых глаз. Это громадное коленоприклоненное животное. Я вижу его передние лапы и вьючное седло. Остальное скрыто туманом. И все же я его узнаю -- это привязанный к камню верблюд, которого я видел в Марракеше. Он шесть раз подряд становился на колени и снова вставал, а мальчишки смеялись и криками Подзадоривали его…………………………………………………….
Էկզիստենցիալիզմի առջև դրված հիմնական խնդիրը
հետևյալն է` ինչպես է ինդիվիդուալ գիտակցությունը գոյության հասնում: Այստեղից էլ
առաջանում են էկզիստենցիալիզմին “գրավող” գլխավոր հարցերը. ընտրության մեջ
ազատության դիտարկումը, աշխարհի և այլ մարդկանց հետ հարաբերությունը,
ճանապարհները, որոնցով ինդիվիդը /անհատը/ ստեղծում է իմաստներ և արժեքներ` սկած սեփական գոյության գիտակցումից: Իր առաջին փիլիսոփայական վեպում` “Նողկանք”-ում, /La Nausée, 1938/ Սարտրը
Ռոկանտենի կերպարով ներկայացնում է մի մարդու, որը օտարված է ինքն իրենից, ոչ
իրական կյանքով է ապրում, խաղաղության մեջ ինքը ոչ իր հետ է, ոչ էլ իրեն շրջապատող
իրականության առարկաների հետ. դրանք իրենց գոյությամբ ճնշում են նրան: Ռոկանտենի նողկանքի զգացողության բազմաթիվ նկարագրություններով Սարտրը ցանկանում է ընթերցողին ստիպել, որ նա զգա, թե ինչ է կոչվում գոյության պատահականություն: Ռոկանտենը գալիս է այն համոզման, որ գոյություն ունեն պատճառներ, որոնք բացատրում են իրերի խորին գոյությունը: Եթե փորձենք բացատրել “գոյությունը”, ապա անհրաժեշտ է ասել, որ ինչ-որ բան պետք է պարզապես պատահի. ոչինչ գոյություն չունի, որը գոյության պատճառ հանդիսանա: Այդպես է պատահում, որ իրերը գոյություն ունեն. այն ամենը, ինչ գոյություն ունի, բացատրություն չունի: Պատահականությունը հենց հիմնական սկզբունքն է` յուրաքանչյուր առարկայի անբացատրելի գոյությունը, աշխարհի գոյության անհեթեթությունը (աբսուրդ լինելը), որը ոչ մի իմաստ չունի: Եվ եթե գիտակցությունը հենց ոչինչն է, այն ամբողջովին մեր ապագա աշխարհում է, և հենց այդտեղ էլ կա ազատությունը: Ազատությունը հենց “ոչինչն է”, որը մենք վերապրում ենք, երբ գիտակցում ենք, որ մենք կանք, և այն մեզ հնարավորություն է տալիս ընտրել, թե ինչ կլինենք ապագայում: Եվ երբ
Մենք այստեղ փորձելու ենք խոսել գրականության մեր ընկալումների մասին: Ներկայացնել ժամանակակից հեղինակների, որոնց գործերը գրախանութների դարակներին դեռ չեն հայտնվել: Քննարկել հետաքրքիր թեմաներ արվեստի և ընդհանրապես գրականության մասին:
Monday, January 10, 2011
La Nausée / Նողկանք
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment